سعید طامه بیدگلی

ارتباط طامه و بیدگل و نام‌خانوادگی من

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۸ ب.ظ

طامه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهانه که گلابی‌های خیلی معروفی داره که به قول یکی تمامن سهم صادراته و خوردنش که هیچ دیدنش هم واسه ما حرومه.

آران و بیدگل شهرستانی در شمال استان اصفهانه و خیلیا اسمش رو نشنیدن و معمولن کاروانسرای مرنجاب و کویر زیباش رو از شهرستان کاشان میدونن اما به خدا مال خودمونه و آران و بیدگل از کاشان جداست :-دی

ارتباط طامه و بیدگل:

همونطور که خودتون میبینین این دو از نظر جغرافیایی با هم ارتباطی ندارن اما شاید بعضی از بیدگلی‌ها اونجا فامیل داشته باشن و بالعکس اون با توجه به طرف اول معادله، بدیهیه.

اما نام‌خانوادگی من:

ظاهرن یکی از اجداد من که میگن اسمش باقر بوده واسه صادرات و کار به بیدگل (ویگل قدیم) نقل مکان میکنه و بعدها براساس سیستم انتخاب نام‌خانوادگی، فامیل ایشون میشه طامه‌بیدگلی.البته بسیاری از نوادگان ایشون نام‌خانوادگی خودشون رو تغییر دادن حالا به هر دلیلی اما من که فکر نمیکنم به غیر از تلفظ کردنش واسه استاد که اونم چون ممکنه غیبت بخوریم و بعدن موجبات حذف رو فراهم کنه مشکل دیگه‌ای داشته باشه.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۶
سعید طامه بیدگلی

نظرات  (۱۴)

سلام

خیلی ممنون از جوابتان .یعنی باقرخان اول روستای طامه بودند بعد به بیدگل سفر کرده اند اره؟

فامیلتون هم هیچ مشکلی نداره خیلی هم قشنگه...

پاسخ:
 سلام
بله اینطور به نظر میرسه
:)
 اون همزه‌ی طامهء قضیه اش چیه ؟
چرا طامهء رو اینجوری نمی‌نویسند؟ طامع

پاسخ:
:|
فامیلت قشنگه خودت هم قشنگی سعید جونم،عسلم،قلبونت بلم =)))
پاسخ:
شما لطف داری
:)

سلام

از پست جدید که خبری نیست .از  ادامه خاطره ACM هم که خبری نشد .پس ما سوال میپکنیم شما جواب بدید..

روستای طامه به زیبایی روستای ابیانه است؟

اخه هفته ی پیش یه سر رفتم اصفهان روستای ابیانه که خیلی جالب بود..(عکس هاش تو وبلاگم است)

روستای طامه که روستای توریستی نیست؟

پاسخ:
فعلن که درگیر میان‌ترم هستم
من خودم هنوز نرفتم طامه اما فک نمیکنم توریستی باشه
حتی یه چند وقت پیش میگفتن برای ورود به روستا کارت شناسایی لازمه
وا مگه میشه ادم به روستایی که اسمش تو فامیلش است نرفته باشه؟؟!!
انحا هیچ فامیلی مگه ندارید؟
شما که به کارت شناسایی هم نیاز ندارید.
پاسخ:
آره خب خودم یه نمونه
 :)
هنوز نرفتم که ببینم اونجا فامیل دارم یا نه و یا اینکه کارت شناسایی ازم میخوان یا نه
:)

سلام

مثل اینکه زیاد اهل سفر نیستید. تامن فهمیدم طامه یه روستاست  خیلی مشتاق شدم که برم روستا را ببینم اما شما!!!

تو یعضی از سفر ها واقعا عظمت وبزرگی خالق راحس میکنی...

پاسخ:
آره زیاد اهل سفر نیستم
ولی یه چند باری خواستم برم اما قسمت نبوده

سلام

پیشنهاد میکنم حتما بعد از امتحانات یه سر به روستای طامه ،روستای اباواجدادیتان بزنید.چه خوب چه بد بالاخره اسمش تو فاملیتون است.

حداقل زمانی بروید که از گلابی هاش هم بی نصیب نمونید:)

پاسخ:
فک نکنم بد باشه
برای گلابی خوردن هم باید آشنا داشته باشی الکی که نیس :D

حالا شما برید روستا را ببینید گلابی هم نخوردید مشکلی ندارد .اگر هم اشنا پیدا کردید یه دل سیر گلابی بخورید...

سلام

ای بابا چقدر این روستاتون ناز داره!!!

پاسخ:
نمیدونم
:|

ببخشید منظورم ابن نبود که روستای طامه بداست منظورم این بود که شاید بعد از دیدن ازش خوشدون نیاد یا خدایی نکرده بهتون خوش نگذره که فک نمیکنم چنین باشه.

 حداقلش این است که یکبار این روستا را دیدید

پاسخ:
:)


تو نظراتت خوندم که به روستای طامه نرفته ای.

تو چه طامه ای هستی که هنوز به طامه نرفته ای؟


واقعاً که.
پاسخ:
ایشالا امسال با هم میریم
:)

سلام.

الان دارم معنی جمله "تلفظ کردنش واسه استاد"رومیفهمم.

جالبه فک نمیکردم تلفظ فامیلتون هم برا بعضیا سخت باشه البته نوشتن فامیلتون وقتی برا بار اول میشنوی یکم سخته. 

:)

پاسخ:
سلام
آره واسه خیلیا سخته 
البته من همیشه بیدگلی رو آخر فامیلم میذارم که اگه کسی نتونست طامه رو بخونه، گیر نکنه.
:-دی
سلام
واقعا ممنونم که معنی فامیلی خودت و من رو نوشتی.
ولی من همیشه سر فامیلی ام همه جا(بیشتر توی مدرسه)به شکل های:طامع،خامه،طام،طامی و..... مینوشتند البیته این از بیسوادیشون مطمئنم و من به داشتن همچین فامیلی(بیشتر بخاطر کوتاه بودنش)افتخار میکنم.
(امیدوارم تو هم همچین حسی داشته باشی)
۱۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۴۰ حسین رسولی طامه
سلام من هم یه طامه ای هستم که اتفاقا یه باجناق آرونی داشتم که خداش بیامرزه گاه گاهی طامه می آمد خودش که خیلی خوش اخلاق بود بچه هاش هم همه یکی از یکی بهتر 
اما الان دست تقدیر ما رو هم از وطن اجدادی متواری کرده گاهی به فکر می افتم که شاید علتش آینه که ما گاهی قدر داشته هامون رو نمی دونیم 
پاسخ:
سلام
خوشحالم که از وبلاگم دیدن کردین و نظر گذاشتین
بله حق با شماس همیشه قدر داشته‌هامون رو وقتی میدونیم که از دستشون می‌دیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی